PCEngineFans.com - The PC Engine and TurboGrafx-16 Community Forum

NEC TG-16/TE/TurboDuo => High Score Discussion => Topic started by: blueraven on October 30, 2017, 09:37:23 AM

Title: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: blueraven on October 30, 2017, 09:37:23 AM
You know the drill.

I will update and make a banner. And update this post soon when I'm not on a broken phone.

SUBMIT GO!  :mrgreen: :lol:



673,655 - Necromancer
339,140 - roflmao
193,375 - Phase
118,250 - MNKyDeth
103,770 - Opethian
80,315 - turboswimbz
71,640 - Punch
42,720 - SignOfZeta
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 06, 2017, 04:41:15 AM
Well this is going well.

The highest I've seent on FB is like 160,000


I got like 620,000something, but I made the game so I don't count.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Necromancer on November 06, 2017, 04:43:34 AM
Because I'm a slowtard and been busy, I've still not played it.  :|
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: turboswimbz on November 06, 2017, 11:53:23 AM
Because I'm a slowtard and been busy, I've still not played it.  :|

2nded
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: geise on November 07, 2017, 02:51:24 AM
Will play this shit tonight and edit this post.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on November 07, 2017, 07:43:07 AM
I went and found OpenEMU just to run this game. (My flash card died). Iím using a Saturn USB pad sitting 14Ē from my 4K iMac, itís very pretty. Will update with scores soon.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 08, 2017, 05:19:53 AM
I went and found OpenEMU just to run this game. (My flash card died). Iím using a Saturn USB pad sitting 14Ē from my 4K iMac, itís very pretty. Will update with scores soon.

lol, 4K PC Engine.    The Final Frontier.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on November 08, 2017, 07:22:22 AM
Each PCE pixel is HUNDREDS of pixels on the display. Iíll see if I can get a good picture of it.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 08, 2017, 07:42:05 AM
hell yeah.   Upload that sweet 4K audio too.

lol.


I like when people argue about 1080p audio.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on November 08, 2017, 08:04:26 AM
That may be YouTube speak. Each increase of video resolution usually comes with better audio.

Or Blu-ray speak, the lossess DTS they are using now is pretty much perfect.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 10, 2017, 05:36:48 AM
Yeah, it's just really funny to watch people on youtube gripe about audiophiley bullshit.

on youtube.

Probably on their phone or a shitty laptop.

Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: blueraven on November 12, 2017, 03:27:23 PM
Pics or it didn't happen.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 13, 2017, 04:07:09 AM
this is going well.

lol
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: blueraven on November 16, 2017, 06:39:02 AM
pew pew


someone posted a youtube of it
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 16, 2017, 08:33:39 AM
pew pew

http://www.youtube.com/watch?v=xjLfhgWteak

someone posted a youtube of it



literally already posted this in the actual thread for the game lol.

this place is falling apart.  we can't even do a simple high score thing right.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: MNKyDeth on November 17, 2017, 12:17:12 PM
My current high score is 20,120
However postimg.org is not letting me upload the pictures for some reason. Maybe time to change pic hosts or make my own again.

This was my very first try at the game so I know I can get it higher but I thought it was a good first try.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: blueraven on November 17, 2017, 02:25:38 PM
literally already posted this in the actual thread for the game lol.

this place is falling apart.  we can't even do a simple high score thing right.

HAHAHAHAHAHA no we cant
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on November 17, 2017, 04:54:53 PM
I went and found OpenEMU just to run this game. (My flash card died). Iím using a Saturn USB pad sitting 14Ē from my 4K iMac, itís very pretty. Will update with scores soon.


lol, 4K PC Engine.    The Final Frontier.


Nikon D3200 40mm

(http://s420144560.onlinehome.us/og_ota/OG_Ota/OG_Ota/OG_Ota_files/4KPCE/4KPCE3)

(http://s420144560.onlinehome.us/og_ota/OG_Ota/OG_Ota/OG_Ota_files/4KPCE/4KPCE4)

(http://s420144560.onlinehome.us/og_ota/OG_Ota/OG_Ota/OG_Ota_files/4KPCE/4KPCE5)

(http://s420144560.onlinehome.us/og_ota/OG_Ota/OG_Ota/OG_Ota_files/4KPCE/4KPCE6)

(http://s420144560.onlinehome.us/og_ota/OG_Ota/OG_Ota/OG_Ota_files/4KPCE/4KPCE7)

Full res screen dump (big):

http://s420144560.onlinehome.us/og_ota/OG_Ota/OG_Ota/OG_Ota_files/4KPCE/4KPCE8

Some interesting dithering going on here (scanline option is on):

(http://s420144560.onlinehome.us/og_ota/OG_Ota/OG_Ota/OG_Ota_files/4KPCE/4KPCE9)

Here is a sprite shot at 24MP:

(http://s420144560.onlinehome.us/og_ota/OG_Ota/OG_Ota/OG_Ota_files/4KPCE/4KPCE2)

Here is a very close cropping of that.

(http://s420144560.onlinehome.us/og_ota/OG_Ota/OG_Ota/OG_Ota_files/4KPCE/4KPCE1)

Looks like 110:1 upscale, I exaggerated.

EDIT: Ow! f*ck! I cut myself on those f*cking pixels!
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 17, 2017, 11:06:50 PM
Damn those pics are juicy.

The highest score on facebook is like 143,000something.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on November 19, 2017, 04:48:28 PM
I'm afraid I suck. I also don't have turbo so my hand is tired.

(http://s420144560.onlinehome.us/og_ota/OG_Ota/OG_Ota/OG_Ota_files/highscore_pics/NE1)
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 20, 2017, 03:45:11 AM
Its OK.  You're the current champ since everyone else hasn't ponied up a score, lol.


If this keeps up I'll mail you a gold medal.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 24, 2017, 09:44:32 AM
so, Nintega is currently the highest scorer.

pcefx, what happened lol
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 26, 2017, 03:36:19 PM
UPDATE:
1,000,000 pts was broken on FB

(https://scontent-iad3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23795654_1795948850702826_6285963923290973200_n.jpg?oh=518d6f342f8a2e97d499b39c09e53d70&oe=5AD73510)

By nintega, lol.

You all disappoint me.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on November 26, 2017, 05:55:45 PM
Yeah, sorry, I tried and failed massively to beat my score the other day. The lack of rapid fire is pretty f*cking problematic for me. No clue why this emulator doesnít accommodate.

I run out of guys as soon as the VBs start showing up.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Necromancer on November 27, 2017, 04:15:30 AM
I won't participate in anything that's part of Facebook and nintega.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 27, 2017, 05:29:11 AM
I won't participate in anything that's part of Facebook and nintega.

Well, you could participate here. 

I'm just pointing out that FB and Nintega are giving it more action than PCEFX, and that's sad.

Electrohaze has some contest running where you win a loose hucard if you win.  I don't know what the game is.   There might be two available.

Yeah, sorry, I tried and failed massively to beat my score the other day. The lack of rapid fire is pretty f*cking problematic for me. No clue why this emulator doesnít accommodate.

I run out of guys as soon as the VBs start showing up.

That's weird.  Doofy ass emulators.

Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on November 27, 2017, 06:52:52 PM
Sell me a real copy of your game so I can use it on my real machines with rapid fire and get better scores.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 28, 2017, 02:20:56 AM
Sell me a real copy of your game so I can use it on my real machines with rapid fire and get better scores.

lol there is no real copy.

I can't even sell a real copy because it's got a sweet cover of an actual pop song, so I don't know how that works exactly.

don't you own a flashthing besides that tototek that never worked right?  :D
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on November 28, 2017, 07:43:43 AM
It died. Nothing works anymore. QUICK, rewrite it as a SuperCD. Iíll be out of work by 11:00 tonight.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 28, 2017, 07:59:16 AM
It died. Nothing works anymore. QUICK, rewrite it as a SuperCD. Iíll be out of work by 11:00 tonight.

lol, I honestly might be able to fudge stuff around in memory and build it as a SuperCD so you can waste an entire CD-R on it.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on November 28, 2017, 08:33:44 AM
I think that would get more people playing the game.

OK, It would get at least one more person playing the game.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Punch on November 28, 2017, 08:42:14 AM
I think that would get more people playing the game.

OK, It would get at least one more person playing the game.

Add +1 person playing the game (and wanting to buy a turbo everdrive)
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 28, 2017, 09:03:24 AM
lol is everyone too good for emulators

(except Zeta who is shafted with a Turboless emulator)

Whoever wrote an emulator that doesn't support autofire needs to get punched in the nads, anyway
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on November 28, 2017, 09:24:05 AM
I donít think itís the emulator as much as the front end, OpenEmu. Itís a known complaint for years but aparently they donít consider it an ďissueĒ despite many Turbo games being unplayable or not as fun without Turbo since they were designed for the rapid pad everyone had. Not big Turbo fans whoever they are.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: turboswimbz on November 28, 2017, 09:48:43 AM
waiting for my new TED to show up . . . .
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 29, 2017, 07:29:23 AM
I went to do this and had a bunch of issues that I think aren't me going insane, it's just Windows 10 being stupid.

I need to get my XP VM going again and see wtfsup
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on November 29, 2017, 07:50:17 AM
Itís OK, I went to bed early last night anyway.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on November 29, 2017, 08:03:39 AM
Itís OK, I went to bed early last night anyway.

I dragged a TV down a flight of steps and THEN realized the power cord was missing.  lol.

it was a great night
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Opethian on December 02, 2017, 02:45:05 AM
(https://i.imgur.com/Wxz2s5x.jpg)
103770 in magic engine  2st of the day!
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: SignOfZeta on December 02, 2017, 03:56:48 AM
There we go.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Punch on December 02, 2017, 05:12:41 AM
(https://i.imgur.com/0z6TafK.png)
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on December 02, 2017, 05:50:25 PM
now someone just needs to be nintega,lol
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Necromancer on December 04, 2017, 01:09:44 AM
now someone just needs to be nintega,lol

No..... one is enough.  :D
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on December 04, 2017, 04:47:39 AM
*beat.

damn phone.

Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Opethian on December 05, 2017, 05:43:37 AM
SKULLf*ckED
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on December 05, 2017, 08:01:16 AM
SKULLf*ckED


GAME SACKEDDDDDDDDDDDDDD
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: MNKyDeth on December 07, 2017, 01:33:39 AM
(https://s5.postimg.org/it1txyweb/IMAG0023.jpg)
It's like a wall of shit at this point. Lol

How the hell did he get a million...... Uhg

Playing on my supergrafx, everdrive, on my plasma through a framemeister. :)

Does a three button controllers third button drop a nuke at the expense of say 5 lives? ;D
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on December 07, 2017, 09:22:38 AM
If you press I button, it speeds you up!

Maybe this will help.

The highest I got in testing was around 650k lol

and you gotta know when to hold em, and know when to fold emmmm

sometimes it's better to just hide in the corner and shoot stuff til it looks clear.  Stay in the middle sometimes only f*cks you up
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: crazydean on December 07, 2017, 11:07:29 AM
Well, I suck at 26,680, but I did shoot a Virtual Boy. Anyway, thanks for making this game! The music is awesome, too. Is there a list of enemies in the game?
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on December 07, 2017, 01:04:20 PM
Well, I suck at 26,680, but I did shoot a Virtual Boy. Anyway, thanks for making this game! The music is awesome, too. Is there a list of enemies in the game?

Nah, no list.

You can grab the tune itself from Aetherbyte's bandcamp thing I made.

There's a link in the OP.

The enemies are:

Megadrive/SMS
SNES/Famicom
Game and Watch
Amiga Ball
Virtual Boy

That's all, plus your PCE ShuttleSHIPPPPPPPPPPPPPPPPPP
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: crazydean on December 07, 2017, 01:22:53 PM
Nah, no list.

You can grab the tune itself from Aetherbyte's bandcamp thing I made.

There's a link in the OP.

The enemies are:

Megadrive/SMS
SNES/Famicom
Game and Watch
Amiga Ball
Virtual Boy

That's all, plus your PCE ShuttleSHIPPPPPPPPPPPPPPPPPP

Thanks for that. I swear there are more, lol.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Opethian on December 15, 2017, 04:33:08 AM
so who can ninja edit the first post? :D
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Necromancer on December 15, 2017, 04:54:17 AM
I think I got all the ones that posted scores.

I'm gonna work on a legit score this weekend (my best so far is just under 100k), but for now you can have a lulzery cheatin' score:

(https://farm5.staticflickr.com/4638/38363239214_34d011d1bf_o.jpg)
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: blueraven on December 18, 2017, 06:41:15 AM
Whoops, haha! Thanks for the ninjaedit, necro!

:mrgreen:
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on January 04, 2018, 05:34:14 PM
WHERE THE SCORES IS
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Phase on January 04, 2018, 06:54:08 PM
(http://www.ektophase.com/TG16/Nanhc1.jpg)
193,375

Was trying to break 2 but then feka took over..will have to try again soon.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: turboswimbz on January 05, 2018, 03:03:26 AM
Finally loaded this onto the TED yesterday.

Only got 80,315 .. gonna give it another couple of gos.  apparently i suck at astro-smash games.

Loved it though it's an easy mix it up game, plays fast and I love blowing up the Nintendont's and Fekas.

 Just broke 100K will throw up a photos of my High Low Score
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Necromancer on January 08, 2018, 02:37:39 AM
(https://farm5.staticflickr.com/4732/39548602262_9db36e61fd_o.jpg)

673,655
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: roflmao on January 10, 2018, 08:21:47 AM
Boom:

(https://lh3.googleusercontent.com/vQh1WssVWb6A5Su__of69hwob6s81cNk6_j3xp8aFIrnGS95bzgoVCTo6k4f6iE-26vTRXACa_vxqY5zrsB_zJtDDATlv6fCIS69TuA41AShgocWkErmPEvL4mMyWX2kz4uNBxuFkgQT4NkH2wNaiR933icOBcczx_H2q8ERJcITzpiDkj4Fsz-90Ea-n_v9eIYI8YqJVAdIny6FP9G3TjhGPcSSgZbo-NfBB1fFFNNbLcrps8-TcKJE2Rjbe_A_Mn0vz8UTKoc81Hv1QpYCd1xvGxED4qywjvPWNgfpiY-UfRqXoteFFiSegSXS2P-E13m7CIfgWjiQRNCkbZUQUSwdTitU5sqTcWlkAItLOt9QotDORwReCKRYthoCMrW9YfWUrvgqMv8JIUfE4EhJENAgeWyhX7Z5BZSdFHnINCsFTFBAZcX87irMi0ihRvWeo_Pw7ep5KuRwVLz4At8wOkqU_9vI08DJpBiwNdwNau0WZmtnBtJlcG-0bAbhTftvkxWe98OSbpqnlJDEcmtr19VQBC8DKN3cKVleR-QAYepIkx32uivJS6zBBhspWJ-rPt1-Ln5OX_MnQbjL016q-TlUxfgl148p0M2RooC6=w1246-h930-no)

99,999,990


J/K! I posted that to how how easy it would be to Photoshop when Medina posted his 1million+ score. He said he'd post a video after the contest was over showing how it's done, but he never did.

This is my actual high score:

(https://lh3.googleusercontent.com/N-GwlBwes1-doCW50N1iuGuSvUkaILi7mIau5jIpzjU_UC5CDUchcFy_1BymgcNXt_oG_mjxJyyGeIuampHoLBHTJLSwnquGvO0uf_py8iS1mP6ZojTnrNoTvVvYELw-1-8RqEWxo1oMOnF4VZkHZdT1Z0bZUdBJsAhmmkAVAY7ALZDa1xzI-gq9uZ23B7umS3z-b_LCQi8MsLImN2JkQ89q_K3fs5WsWoGeP_PR83Nvy5Q4x2-c8ApPFxltBewzKbv7Mfw2Iu_fvlkGLilh4ygcRtwh-zis1epu2A9FzBqZH186iV21Tf04uHooVLuUb70_eGu9wIAExADH2VYscTYzVIgebPw5shtTtwC4tFZR78B8ACfFlRd9OaIuEJ5ViN0amenk5_rVe4gjse5BwN7DiZo4xo4jBOTzreBwVpDuNo9yWMD5iuAuIwIiFijZwBIsQsTZYtNxuFCD18qOzVDvc4vRSmWf1Bj5JidxyujfRoqL4YwlEjM1cPjFecEXuGJugcij1Dgn05ydUBI3cJXPRFcsMuFwiq2TkVYBS9xlaBqNlWtnrUVGlDONrGbIl0kmwiwYUHFmIeGWcjrJODmfoW7gWiuHS4V2T7kA=w1181-h881-no)

339,140
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Necromancer on January 10, 2018, 08:42:01 AM
As my first pic showed, it can be done without photoshop.  That's real hardware and well over double his score.

If I wanted to put more time into it, I presume it's possible to max out the score.  I didn't run out of lives (that's actually 201 remaining but it doesn't display correctly above 199), I ran out of will to keep going for an even higher cheat score.
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: roflmao on January 10, 2018, 09:43:21 AM
As my first pic showed, it can be done without photoshop.  That's real hardware and well over double his score.

If I wanted to put more time into it, I presume it's possible to max out the score.  I didn't run out of lives (that's actually 201 remaining but it doesn't display correctly above 199), I ran out of will to keep going for an even higher cheat score.

Oh, man. I missed that pic. Ha! I bet that's what he did to score so high. We'll probably never know, though. ;)
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on February 09, 2018, 05:48:12 PM
So how do you cheat the score anyways?  Slowmo?
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Necromancer on February 12, 2018, 02:41:48 AM
So how do you cheat the score anyways?  Slowmo?

Yep..... it's almost like we discussed this in chat weeks ago.  :P



Where's the rest of you f*ckers' scores?  Can't you handle my 673k?!?  :mrgreen:
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: Arkhan on February 13, 2018, 12:34:55 PM
Yep..... it's almost like we discussed this in chat weeks ago.  :P

I couldn't remember if that actually happened, or if I daydreamed that honestly lol.

I thought it was a post, not a chatroomie.

IF ONLY WE HAD SHOUTBOX SO I COULD REMEMBER BETTER
Title: Re: "Nantettatte Engine" High Scores
Post by: blueraven on March 17, 2018, 12:17:47 AM
Damn. the thread's 4REALZ now.

I'm going to have to do up a proper banner for it this weekend.